Monday, August 20, 2012

ΠΕΡΙ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑΣ

ΤΟ ΨΕΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ


Η μυθολογία θεωρείται πολύ σημαντική για οποιοδήποτε πολιτισμό ή κουλτούρα, αρχαίο ή σύγχρονο, ενώ ειδικότερα ελληνικός πολιτισμός χωρίς μυθολογία δεν νοείται.
Ο μύθος, εκ του ρήματος μυθέομαι, σημαίνει λόγος, ομιλία, συμβουλή ακόμα και διαταγή ή απόφαση. Σε καμία χρονική περίοδο της ιστορίας  δεν σήμαινε ψεύδος ή αναληθές γεγονός, γιατί λοιπόν ορισμένοι προσπαθούν να μας πείσουν ότι οι μύθοι ήταν <<παραμύθια>> και ιστορίες για  παιδάκια; Μα φυσικά γιατί στους μύθους κρύβεται σπουδαία γνώση, υπάρχουν ηθικά διδάγματα, μαθήματα ζωής, που τα σημερινά παγκόσμια κέντρα συμφερόντων δεν επιτρέπουν στους ανθρώπους και κυρίως στους νέους να εξετάσουν την μυθολογία όπως πρέπει, γιατί μέσω αυτής η ανθρωπότητα θα <<ξύπναγε>> πνευματικά και τα σχέδιά τους για παγκόσμια οικονομική κυριαρχία, ηθική κατάπτωση, έλλειψη παιδείας θα αποτύγχαναν. Σχέδια τα οποία σήμερα είναι εντελώς επιτυχημένα , αφού ο κόσμος βαδίζει από το κακό στο χειρότερο με το σημαντικότερο έλλειμμα να βρίσκεται στην παιδεία και όχι στη τσέπη..

ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΕΣΩ ΜΥΘΩΝ

Η μυθολογία λοιπόν, η δίδυμη αδερφή της ιστορίας, δεν πρέπει να λογίζεται ως προϊόν φαντασίας, αλλά ως μία ιστορική καταγραφή γεγονότων, γεγονότων σημαντικοτέρων για την κοινωνία, τα ήθη και τα έθιμά της από αυτά που καταγράφει η ιστορία. Γίνεται αντιληπτό πως η μυθολογία είναι μια ανώτερης μορφής ιστορία, μία επιστήμη, αφού δεν κάνει απλώς αυστηρή καταγραφή γεγονότων, ευκόλως κατανοητών για τον μέσο άνθρωπο, όπως πχ. η έκβαση ενός πολέμου, αλλά ασχολείται με το να εξηγήσει το ανεξήγητο, ιστορικά γεγονότα που ήταν δύσκολο να ερμηνευτούν από τον άνθρωπο, και μέσω αυτών να προετοιμάσει το νου και το πνεύμα σε περίπτωση επαφής με διαφορετικά πλάσματα, ανώτερες δυνάμεις κτλ.
Για τους αρχαίους Έλληνες, όποιος δεν γνώριζε μυθολογία, θεωρούνταν αμόρφωτος, αλλά και άχρηστος για μια κοινωνία. Η μυθολογία ήταν το νούμερο ένα μάθημα για τους νέους, η σημαντικότερη εκπαίδευση. Μέσω των ηρώων των μύθων, ανθρώπων που είχαν την τύχη ή την ατυχία να συναντήσουν, να συνομιλήσουν, να μονομαχήσουν με πλάσματα, τέρατα, ανθρωπόμορφους με υπερφυσικές ικανότητες, ο νέος έπαιρνε σωστά πρότυπα, αφού ήθελε να μοιάσει σε ανδρεία, σε παιδεία και σε σοφία με τους ήρωες των μύθων, με τελικό σκοπό την υστεροφημία του αλλά και στο να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο σε έναν πόλεμο μεταξύ ανθρώπων και <<άλλων>> για την σωτηρία της οικογενείας, της πόλεως και της πατρίδος  του.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα βιβλία του Ομήρου, οι ιστορικοί μύθοι (δηλαδή ιστορικά διηγήματα > διηγήματα αληθινών ιστορικών γεγονότων) του Τρωικού πολέμου και της Οδύσσειας θεωρούνταν τα σπουδαιότερα και έπαιζαν πρωταρχικό ρόλο στην εκπαίδευση των νέων, ενώ το αν έχεις διαβάσει ή όχι Όμηρο σε κατηγοριοποιούσε πνευματικώς σε Έλληνα ή σε βάρβαρο.
Φυσικά ποιος θα μπορούσε να αποδείξει ότι οι ιστορίες του Ομήρου είναι φανταστικές όταν έχουν βρεθεί μεταξύ άλλων παλάτια, όπλα και εξοπλισμός εκείνης της περιόδου, κοσμήματα, τα ερείπια της Τροίας της Ιλιάδας αλλά και η ..Ιθάκη της Οδύσσειας.

ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΞΕΝΩΝ ΜΥΘΩΝ

Το ότι πολλοί πολιτισμοί ανά το κόσμο έχουν μύθους παρόμοιους με τους ελληνικούς είναι ένα στοιχείο που δεν πρέπει να ξεχνάμε. Αφενός αυτό αποδεικνύει ότι οι αρχαίοι πολιτισμοί είχαν τεχνολογία αρκετά ανεπτυγμένη (σε διαφορά γεγονότα φαίνεται να υπήρχε τεχνολογία ανώτερης της δικής μας) ώστε να κάνουν υπερατλαντικά ταξίδια και να έχουν επαφή και συναλλαγές με ντόπιους άλλων περιοχών, και έτσι οι ίδιοι μύθοι μεταφέρονταν από πολιτισμό σε πολιτισμό, αφετέρου οι ομοιότητες στις απεικονίσεις διαφόρων όντων πολλών πολιτισμών δείχνει ότι αυτά τα όντα υπήρχαν και έγιναν αντιληπτά από πολλές εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπων εκτός και αν ξύπνησαν ένα πρωί οι κάτοικοι όλων των περιοχών του αρχαίου κόσμου και συμφώνησαν να δημιουργήσουν περίεργα πλάσματα και αντίστοιχους μύθους έτσι για πλάκα..

ΑΞΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑΣ

Πρέπει λοιπόν να εξετάζουμε προσεκτικά τους μύθους σαν αληθινές ιστορίες, να αναζητούμε περισσότερα στοιχεία και αποδείξεις αλλά το σημαντικότερο να αφουγκραζόμαστε τα μηνύματα και τα διδάγματα που υπάρχουν σε αυτούς ώστε να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι, ελεύθεροι στο πνεύμα, αδούλωτοι και ανεξάρτητοι για μια καλύτερη κοινωνία, μια κοινωνία που θα έχει ηθικές άξιες και οι κάτοικοι της θα έχουν ανώτερη παιδεία.